Book Appointment Now
Jak korzystać się z IKP
Internetowe Konto Pacjenta i mojeIKP to bezpłatne i bezpieczne aplikacje, które są bramą do cyfrowego zdrowia. Sprawdź, co załatwisz dzięki każdej z nich
Masz możliwość skorzystania z dwóch bezpłatnych aplikacji Ministerstwa Zdrowia:
1. Internetowego Konta Pacjenta (IKP), na które logujesz się przez stronę pacjent.gov.pl
2. Aplikacji mobilnej mojeIKP, którą instalujesz na telefonie komórkowym.
Obie oferują szereg możliwości załatwiania spraw zdrowotnych online. Aplikacja na telefon mojeIKP daje dostęp do większości funkcji Internetowego Konta Pacjenta, zachęca również do działań profilaktycznych.
Internetowe Konto Pacjenta ma każda osoba, która ma PESEL. Wystarczy się zalogować.
Jak się zalogować
Żeby się zalogować, możesz użyć profilu zaufanego.
Możesz również zalogować się przez e-dowód, aplikację mObywatel lub konto internetowe w banku.
Upoważnienie Placówki do Twojego Internetowego Konta Pacjenta (IKP).
1️⃣ Uruchom aplikację lub zaloguj się na pacjent.gov.pl
2️⃣ Wejdź w Menu (trzy kropki w prawym górnym rogu) → Uprawnienia
3️⃣ Wybierz Udostępnij dane lekarzowi, pielęgniarce lub farmaceucie – po rozwinięciu kafelka przeczytasz informację, że tutaj udostępnisz lekarzowi, pielęgniarce, położnej placówce medycznej Twoje e-recepty, e-skierowania i zdarzenia medyczne (takie jak wizyta u specjalisty, pobyt w szpitalu, wizyta na SOR, wyniki badań laboratoryjnych i innych), a aptece i farmaceucie – Twoje e-recepty i informacje o wykupionych lekach
4️⃣ Kliknij Przyznaj dostęp
5️⃣ Wybierz placówka medyczna
6️⃣ Wpisz nazwę: Healthlink → Szukaj → wybierz Healthlink sp. z o.o. → Dalej
7️⃣ Wybierz zakres dostępu: Dostęp do wszystkich dokumentów (zdarzenia medyczne, recepty i skierowania)

Jak sprawdzić, kto jest upoważniony
1️⃣ Wejdź w aplikację, kliknij na „Menu” > „Uprawnienia”.
2️⃣ Wybierz opcję: Udostępnij dane lekarzowi, pielęgniarce lub farmaceucie
3️⃣ Zobaczysz tam osoby lub placówki, którym udzieliłeś/aś dostępu do Twoich danych.
4️⃣ Jeśli wejdziesz na dane osoby lub placówki, zobaczysz dwa przyciski do wyboru:
✏️ Edytuj zakres dostępu
❌ Usuń dostęp
Zródło informacji: https://pacjent.gov.pl/archiwum/2022/udostepnij-informacje-lekarzowi-lub-przychodni
Zwolnienie online na IKP
Kiedy na IKP będzie widoczne e-zwolnienie?
Od 1 grudnia 2018 r. lekarze (lub asystenci medyczni) wystawiają zwolnienia wyłącznie elektronicznie, nazywane w skrócie e-ZLA. E-zwolnienie jest automatycznie przesyłane na profil Platformy Usług Elektronicznych płatnika składek i do systemu ZUS. To duże ułatwienie dla pacjentów.
Na Internetowym Koncie Pacjenta Twoje e-zwolnienie będzie widoczne po 1–2 dniach od wystawienia. Jako pracownik nie masz obowiązku dostarczania e-zwolnienia pracodawcy. Przepisy prawa pracy nakazują Ci jednak powiadomienie go, w dowolnej formie, o Twojej nieobecności, najpóźniej w drugim dniu nieobecności.
Swoje e-zwolnienie znajdziesz na Internetowym Koncie Pacjenta. Wejdź w kafelek „Historia leczenia”, a następnie w „Zwolnienia”.
Jak znaleźć e-receptę na IKP
Po zalogowaniu na Internetowym Koncie pacjenta zobaczysz „kafelki” (prostokąty) z nazwami po 3 w rzędzie. Słowo „Recepty” zobaczysz jako kafelek (kwadracik) po lewej stronie, ale znajdziesz je także w belce na górze po lewej stronie. Możesz kliknąć albo na słowo „Recepty” na górze lub na słowo „Zobacz” na kafelku.
W zakładce „Moje recepty” po lewej znajdziesz:
• e-recepty (recepty elektroniczne) z dawkowaniem leków
• zrealizowane recepty papierowe (od początku 2019 r.).
Doświadczenie naszych lekarzy
zrealizowanych konsultacji